رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد کشور در پنج ماه نخست سال جاری​/ جزئیات تولید آهن اسفنجی، فولاد میانی و محصولات فولادی در ایران

رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد کشور در پنج ماه نخست سال جاری​/ جزئیات تولید آهن اسفنجی، فولاد میانی و محصولات فولادی در ایران
دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹

طبق آمارهای انجمن فولاد، تولید فولاد میانی کشور در دوره پنج ماهه نخست سال ۹۹، ۱۱ میلیون و ۸۱۷ هزار تن بوده است که از این میان، سهم بیلت و بلوم، ۷ میلیون و ۷۴ هزار تن و سهم اسلب، ۴ میلیون و ۷۴۳ هزار تن بوده است. تولید بیلت و بلوم در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی و تولید اسلب، رشد ۷ درصدی را تجربه کرده است.

آمار تولید محصولات فولادی

در پنج ماهه نخست سال جاری، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در پنج ماه نخست امسال، ۸ میلیون و ۷۹۶ هزار تن بوده است.

تولید مقاطع طویل فولادی با رشد ۱۳ درصدی نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته، به ۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تن رسیده است. از میان مقاطع طویل فولادی، تولید میلگرد رشد ۱۵ درصدی، تولید تیرآهن رشد ۱۴ درصدی و تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع، کاهش یک درصدی را تجربه کرده است.

میزان تولید ورق گرم در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد رشد داشته و به ۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تن رسیده است است. تولید ورق سرد با رشد ۵ درصدی به یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن و تولید ورق پوششدار با کاهش ۱۴ درصدی به ۶۱۹ هزار تن رسیده است. مجموع تولید مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۶ درصدی به ۴ میلیون و ۱۸۵ هزار تن رسیده است.

منبع : چیلان