کاهش قیمت های شمش در کشورهای حاشیه خلیج فارس

کاهش قیمت های شمش در کشورهای حاشیه خلیج فارس
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵

 شاید شرایط در آینده ای نزدیک تغییر کند زیرا بدنبال روند افزایشی قیمت قراضه و انتظارات برای بهبود تقاضا قیمت های برخی عرضه کنندگان شمش در حال افزایش است . فروشندگان چینی هم با قیمت های بالاتر در حال بازگشت به بازار هستند .

 

در طول دو هفته گذشته عرضه کنندگان خارجی شمش قیمت ها را 5 تا 10 دلار کاهش دادند . فروشندگان ایرانی و عمانی هم در حال افزایش قیمت ها هستند .  

 

کارخانه های ایرانی اخیراً  بیشتر در بازار فعال بوده اند . یک خریدار عمانی می گوید در هفته گذشته شمش را از ایران با قیمت 325 تا 330 دلار CFR سفارش داده است که 5 دلار کمتر از دو هفته قبل است . در هفته جاری عرضه کنندگان ایرانی تلاش خود برای دستیابی به قیمت های بالاتر در معاملات در این منطقه را آغاز کردند و یک خریدار اماراتی با قیمت 340 تا 345 دلار CFR  از ایران خرید کرده است .   

 

در ماه سپتامبرکارخانه جیندال عمان 10 هزار تن شمش به یکی از مشتریانش در منطقه خلیح فارس فروخته است . قیمت رسمی که این کارخانه برای این محموله اعلام کرده 349 دلار  FOB است . فعالان بازار گزارش داده اند که ممکن است قیمت شمش عمان در 345 دلار تثبیت شود .

 

در طول دو هفته گذشته قیمت های شمش  CISهم با 5 تا 10 دلار کاهش به 340 دلار CFR رسید . در اواخر هفته قیمت های شمش این کشورها هم شروع به افزایش کرد اما تاکنون موفق به یافتن مشتری نشده اند .
منبع: استیل پرایس